Leuke feedback
Een fan van spullen van de Wereldwinkel stuurde ons het volgende bericht:
“De katten zijn op de kasten in mijn hobbykamer geplaatst. De giraffe kijkt mij indringend aan op mijn werkkamer”.
Wat een leuke feedback.
Vogeltjes
In de winkel staat Braziliaanse muziek op.
Een dame in de winkel merkt het meteen op, het is een Braziliaanse.
Ze wordt er helemaal blij van.
Haar blijdschap wordt alleen maar groter als ze ook nog een bordje ontdekt met drie vogeltjes erop.
Meteen stroopt ze een van haar mouwen op om me een tatoeage van 3 vergelijkbare vogeltjes te laten zien.
Haar dag kan niet meer stuk.
Kort na haar aankoop passeert ze met haar familie de winkel.
Kennelijk zijn ze op de hoogte van haar aankoop en ons aangename gesprek want de hele familie zwaait enthousiast, alsof we elkaar al jaren kennen.
Een mens kan gelukkig worden van kleine dingen.
Onze hond
Onze houten, zittende hond, die veel mensen zo schattig vonden heeft een nieuw tehuis gevonden.
Een oude dame, wonend in een verzorgingstehuis heeft hem gekocht.
Ze mocht een nieuw kunstwerk kopen, omdat een kunstwerk van haarzelfwas vernield (verzekeringskwestie dus).
We hebben de hond extra mooi voor haar ingepakt. En ze ging super blij en tevreden de winkel uit!
Fietsje
Op een zonnige middag kocht een Engelse dame een fietsje.
Zoals gewoonlijk vroegen we of het ingepakt moest worden als een cadeautje,
“ja”, zei ze. Het is een kerstcadeautje”.
Overal waar ze op vakantie is, speurt ze naar cadeautjes en met Kerst geeft ze geschenken overal vandaan.
Kerst inpakpapier hadden we op dat moment niet, maar wel fleurig inpakpapieren met sticker van de Wereldwinkel.
Zo komen onze artikelen toch maar mooi overal ter wereld terecht!
Zo mooi kan het zijn.
Twee vriendinnen kwamen in de winkel.
|
Sommige klanten zijn aardig creatief denkend.
Zo kwam er een mevrouw om een armbandje voor haar dochter en ze nam er ook één voor haarzelf mee.
Ze wilde een sieradendoosje, maar vond die uiteindelijk toch te duur.
Ons verpakkingsmateriaal; kleine zakjes met een houtje om het zakje te sluiten vond ze prachtig. Die wilde ze graag kopen.
We hebben 2 zakjes aan haar verkocht voor €1,00 per stuk.
Aan haar duidelijk gemaakt dat we eigenlijk geen idee hadden over de prijs.
De klant is koning dachten we.
Mevrouw stapte zeer tevreden naar buiten en dat is tenslotte ons streven.
Kerstinkopen
Er kwam een meneer in de winkel die kwam kijken naar kerststallen. Hij vond er één erg mooi en vroeg waar die gemaakt was. Helaas stond dat niet op het artikel, maar hij kocht de stal toch. Tijdens het afrekenen spraken we over kerststallen. ‘Ja’, hij had er thuis nog meer, ‘zo’n 600.
Een uur later kwam kwam hij terug met zijn vrouw.
Hij had op internet uitgezocht dat de kerststal uit Indonesië afkomstig was.
Zijn vrouw vond ook nog een kerststal die ze niet hadden en deze kochten ze ook. Nummer 602 dus.
Verhaal uit de winkel van een medewerker
Er niet altijd vanuit gaan dat cadeau’s geven vrolijkheid geeft
Een mevrouw die hulp vraagt bij het uitzoeken van een cadeau:… “Een goede vriend heeft zojuist te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is…
”We zoeken samen zorgvuldig de rekken af. Niet alles is geschikt, doosje met opbeurende teksten… nee.
Als je plots te horen krijgt niet meer lang zullen leven, heb je niets aan opbeurende teksten. We lopen samen door de winkel.
Tegelijkertijd vertelt mevrouw hoe het voor haar is. Ze weet het immers nog maar net. Ze kan het daarom ook nog niet eens goed bevatten.
Uiteindelijk kwamen we samen uit op een kaars met ingetogen kleuren. “Ïk brand een kaarsje voor jou, omdat ik aan je denk”,
spreken we naar elkaar uit, dus een symbolische (handgeschilderde) kaars vindt mevrouw het meest gepast.
Bij het afrekenen wens ik haar sterkte en mevrouw bedankt me voor mijn luisterend oor.
Héééééél graag gedaan!
Leuke klanten
Eind vorig jaar kwam er een Duits echtpaar in de Wereldwinkel. En die vroegen of de boom, waar de tassen aan hingen, te koop was.
Nou deze boom was niet te koop, maar we konden wel een nieuwe inkopen. Al waren wij afhankelijk van de leverancier. Het Duitse echtpaar had geduld.
En Iet zou ze op de hoogte houden. Email adressen uitgewisseld en afscheid genomen. En geduld moesten ze hebben zoals al snel bleek.
De importeur Kinta had door corona leveringsproblemen. Elke keer als de inkoopgroep in Culemborg ging, was het een verrassing of er al bomen stonden.
Een keer gedurende het jaar dachten we ´ja´. Maar helaas die waren zodanig beschadigd, dat we die niet gekocht hebben.
Wat schetst onze verbazing in augustus zagen wij nieuwe bomen staan. En een heel mooi exemplaar aangeschaft.
Een email met een foto gestuurd naar de klanten. Ze waren helemaal blij dat we nog aan ze gedacht hadden.
En in september hebben ze de boom opgehaald. Bovendien nog een heleboel andere dingen gekocht.
Iet heeft daarna nog een bedankje gehad voor alle aandacht enwerk die ze eraan besteed had.
Zo zie je hoe dankbaar het werk in de Wereldwinkel kan zijn.
Elly
Coordinator Wereldwinkel Middelburg